Powstanie
Decyzja o budowie fabryki została podjęta w 1948r. Fabryka rozpoczęła działalność w 1951r. Nazwa pierwszego produkowanego tam samochodu, Lublin-51, nawiązuje do roku rozpoczęcia działalności.
Fabryka produkowała m.in. kultowego "Żuka".
Po 1989 roku
W 1995r. większość akcji fabryki kupiło Koreańskie Daewoo. Od tego samego roku fabryka nosiła nazwę "Daewoo Motor Polska". W 1998r. 50% akcji przejął Brytyjski LDV. Po upadku Daewoo, fabryka została przejęta od syndyka w dzierżawę przez Polską spółka Andoria S.A. (stworzoną w 2001r.). W ramach spłaty długu, Andoria sprzedała projekt "Maxusa". Kupcem okazała się wcześniej wspominana firma LDV, która do dziś produkuje popularnego LDV Maxus w Birmingham.
Pomiędzy 2003 a 2007r. fabryka była własnością brytyjsko-rosyjskiego koncernu Intrall. W 2007r. Polska filia Intrall, czyli firma kontrolującą fabrykę ogłosiła upadłość.
Dwa lata później, firma DZT Tymińscy wygrali przetarg o majątek firmy. Do dziś, DZT prowadzi tam Fabrykę Samochodów HONKER. W fabryce produkowane są dwa modele HONKER'a (4x4 i Cargo).
Dodatkowo od 2011r. w fabryce montowane jest chiński model pick-up'a ZX Grand Tiger.
Źródła:
KRS - Intrall
KRS - DZT
HONKER - Historia
FSC Lublin - Historia