Przyznasz się, że jesteś "piratem"?

Przyznasz się, że jesteś "piratem"?

Publikujemy wyniki najnowszego badania dotyczącego przyznawania się do piractwa w sieci!

Skierowaliśmy się w nim do osób, które kupują i słuchają audiobooków (dziękujemy za wspólpracę firmie Fonopolis!). Jedna z dwóch grup miała dodatkową motywację, aby udzielać odpowiedzi zgodnych ze stanem faktycznym - zaimplementowaliśmy metodę Bayesian Truth Serum (Prelec, 2004). 
Wyniki pokazały, że osoby z tej grupy przyznawały się do "piractwa" 60% częściej, niż Ci, którzy nie posiadali dodatkowej motywacji (byli wynagradzani w sposób czysto losowy).

We all do it, but are we willing to admit? Incentivizing digital pirates' confessions
Anna Kukla-Gryz, Michał Krawczyk, Konrad Siwiński, Joanna Tyrowicz

In this study we try to assess the prevalence of illicit downloading in the market of audio books and the willingness to admit to such practices. We compare the Bayesian Truth Serum (Prelec, 2004) treatment in which truthful responses and precise estimates are rewarded to the control treatment with a flat participation fee. We find a sizable treatment effect - incentivized “pirates” admit approximately 60% more often than the non-incentivized ones.