Polski rynek cyfrowy rośnie coraz szybciej
Coraz więcej Polaków korzysta z autoryzowanych usług Video On Demand. Rośnie też rynek e-booków, nawet jeśli wciąż nie osiągnął jeszcze poziomu z niektórych innych krajów.
Jak podaje wyborcza.biz, rośnie za równo liczba widzów VOD (w 2012 prawie 40% badanych), jak i rynek reklamy VOD, który w tym roku może wzrosnąć o ok 30 mln zł (z 70 w roku 2012). Tym samym rynek VOD jako model zarabiania na reklamie dogania wielkimi krokami rynek reklamy kinowej, kóry w zeszłym roku wart był 112 mln zł.
Więcej o rynku VOD na wyborcza.biz
Podobne tendencje można zauważyć na rynku książki elektronicznej. Jak można przeczytać w raporcie Biura Analiz Sejmowych, rynek e-book w Polsce w ciągu ostatniego czasu wzrósł z ok 26 mln zł w roku 2011, do 50 mln zł w 2012. Także ceny e-booków, wbrew popularnym opiniom, nie odbiegają już od standardów z większych rynków jak można zobaczyć porównując poniższy wykres i katalog cenowy Empik.pl (choć na wartości te powinno się także patrzeć pod kątem dochodu per capita).
Coraz częściej też forma e-book zostaje wykorzystana do promowania mniej znanych autorów, którzy decydują się sprzedawać swoje książki w ramach pakietów pay-what-you want na serwisach takich jak Cyfrowa Kultura, czy BookRage, o którym pisaliśmy już jakiś czas temu.
Źródło: iPiracy