Friends or foes? A meta analysis of the link between online piracy and sales of cultural goods
Zawsze może być tak, że w jednym badaniu zastosuje się metodę a do danych typu XX i wyjdzie plus, a w innym badaniu jest metoda z do danych typu XIX i wyszedł minus. To ani dobrze, ani źle – taka uroda nauki :). Tylko czasem można chcieć wiedzieć, jak jest „naprawdę”, czyli jaki jest tzw. true effect. Żeby odpowiadać na takie pytania, nauka wymyśliła tzw. meta-analizy i na światowym zlocie meta-analityków byliśmy w Pradze.
Prezentowaliśmy nasze meta-badanie, czy piractwo rzeczywiście szkodzi na sprzedaż. Okazuje się, że raczej nie bardzo i że główny przekaz z tej literatury jest jak na razie taki, że … badania trzeba pogłębić :). Jeśli więc ktoś Wam kiedyś powie, że naukowo dowiedziono szkodliwości/dobrodziejstw tzw. „piractwa”, to … uśmiechnijcie się do niego szeroko.